Ceza Avukatı Hangi Alanda Uzmandır?

Ceza avukatları ceza davalarında savunma yapan avukatlara denir. Ceza hukuku konusunda uzmanlığı bulunan avukatlar olan ceza avukatları suç olarak kanunda yer alan ve bir cezası olan fiiller sebebiyle ortaya çıkan davalar ile ilgilenirler. Bu davalar ile ilgili araştırma, delil bulma ve savunma konusunda uzman kişilere ceza avukatı denir. Bir ceza avukatının işi herhangi bir suç işlendiği iddiasıyla başlatılan soruşturma veya dava ile başlar. Ceza avukatları müvekkili olan kişiyi soruşturma aşamasından davanın sonuna kadar savunan ve temsil eden kişilerdir. Bunun için ceza avukatı delil toplar, itiraz eder, belge hazırlar, yazışmaları yapar ve bütün bunlar sayesinde soruşturma ve dava sürecinin etkili bir şekilde tamamlanmasını sağlar.

Ceza Davalarının Açılışı Nasıl Olur Ve Ceza Avukatının Bu Davadaki Rolü Nedir?

Ceza davasının açılabilmesi için ortada bir suç olması gerekir. Çünkü bu davalar bir suçun cezalandırılması için açılan davalardır. Bu davaların açılışını sadece savcılık yapabilir. Savcılık kendisine gelen bir kişinin şikayeti üzerine ya da bir kamu davası olarak ceza davası açabilir. Bunun için savcılığın ihtiyacı olan şey bir şüphelidir. Suç için şüpheli olan kişi de bulunduktan sonra dava süreci resmen başlar. Ceza avukatı soruşturma süreci başladığından beri müvekkilinin yanında olur. Dava sürecinde ceza avukatının rolü müvekkilini savunmak ve onu temsil etmektir. Dava boyunca ceza avukatları sunum ve itirazlar ile savunmasını yapar.

Hangi Davalar Ceza Avukatının Alanına Girer?

Ceza avukatının alanına giren davalar suç davalarıdır. İşlenen bir suçun cezasının verilebilmesi için ceza avukatları kullanılır. Yağma suçları, dolandırıcılık suçu, zimmet suçu,  ve benzeri birçok suç ceza avukatlarının alanındadır. Ceza avukatı dava sırasında bir kişinin özgürlüğünü savunur. Bu açıdan çoğu davaya göre daha zorlu bir alandır.

Ceza Avukatı Bulmak İçin Ne Yapılır?

Ceza avukatına internet adreslerinden, avukatlık bürolarından, telefon numaralarından ulaşmak mümkün. Bir ceza avukatı bulmak davanın lehinize sonuçlanmasını sağlayabilir. Eğer ceza avukatına ihtiyacınız kimi zaman tavsiye kimi zamanda yüz yüze görüşmeleri tercih edebilirsiniz. Ankara Ceza Avukatı arayışınızda dava başlangıcından son anında kadar sizlere etkili ve çözüm odaklı bir hizmet vermekteyiz.